In unserem achten Video der Beitragsreihe „Blitzlichter digitaler Lehre“ liegt der Themenschwerpunkt auf dem Prüfungsformat „Open Book Klausur“
In our eighth video in the series „Flashlights of Digital Teaching“, the focus is on the examination format „Open Book Examination“.
Prof. Dr. Gerhard Thiel aus dem Fachbereich Biologie geht in seinem Blitzlicht auf die Erstellung und Durchführung einer digitalen Open Book Klausur ein und beschreibt dabei auch die dahinter stehende Intention zur Durchführung.
Prof. Dr Gerhard Thiel from the Department of Biology discusses the creation and implementation of a digital open book examination and describes the intention behind it.
Kurzversion für den schnellen Überblick (Länge: 6:20 min) / Short version for a quick overview (length: 6:20 min)
The interview was held in German. You can switch on English subtitles by clicking on the „CC“ button in the video player at the bottom right.
Langversion für die Details zum Konzept (Länge: 19:05 min.) / Long version for the details of the concept (length: 19:05 min)
Die Langversion des Blitzlichtes zeigt das vollständige Interview mit Prof. Dr. Gerhard Thiel. Neben dem Aufbau einer Open Book Klausur geht er auf die Gelingensbedingungen von Seiten der Lehrenden und Studierenden ein und gibt Einblicke in die Rückmeldungen der Studierenden und die Prüfungsergebnisse im Vergleich zu der „konventionellen“ Prüfung vom Vorjahr.
The long version of the flashlight shows the complete interview with Prof. Dr Gerhard Thiel. In addition to the structure of an open book examination, he discusses the conditions for success of teachers and students. Besides he provides insights into the feedback from his students and the examination results in comparison to the „conventional“ examination from the previous year.
The interview was held in German. You can switch on English subtitles by clicking on the „CC“ button in the video player at the bottom right.